Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013

Επιχειρηματικότητα, ανταγωνισμός και Κινητό

    Έχετε διαπιστώσει τι γίνεται με τις Cosmote, Wind και Vodafon; Έχουν τρελαθεί στον ανταγωνισμό. Πιο πολύ από ποτέ. Χαμός γίνεται. Βγείτε έξω στο δρόμο. Παντού παραμονεύει ένα διαφημιστικό κάποιας από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Ακόμα και στο μετρό ή το τραμ. Ανοίξτε την τηλεόραση. Κάθε μέρα ξεφυτρώνει και από ένα νέο (ευρηματικό ομολογουμένως, πλην εκνευριστικό καμία φορά) σποτάκι. Σαν καθημερινή σειρά έχουν γίνει. Όποιο περιοδικό και αν ανοίξετε θα βρείτε από μια καταχώρηση κάποιας εταιρείας (συνήθως -και όχι τυχαία- μιας μόνο).
      Για την ιστορία, δεν είναι και πολλά χρόνια από την εμφάνιση των συσκευών εκείνων που άλλαξαν τη ζωή μας. Μόλις το 1992 έκανε την εμφάνιση της η κινητή τηλεφωνία στη χωρά μας. 15 μόνο χρόνια. Αν μάλιστα αναλογιστούμε πως ήταν τα πρώτα κινητά και ότι από το νέο αιώνα άρχισαν να εξελίσσονται και να έχουν τη μορφή που έχουν τώρα, φαίνεται ότι είμαστε η γένια που ζει στα πρώτα χρόνια μεγάλων κοσμοϊστορικών αλλαγών που συνδέονται άμεσα με την τεχνολογία και οριοθετούν τη Νέα Οικονομία. Κυρίαρχο ρολό παίζουν τα κινητά σε αυτή τη νέα εποχή. Επειδή μάλιστα το i-pod είναι το σύμβολο του 21ου αιώνα, το συμβολικό επιστέγασμα ήδη προμηνύει να είναι το i-tunes. Η επανάσταση της κινητής τηλεφωνίας φυσικά είναι μια υπόθεση με τεράστια κέρδη. Η κινητή τηλεφωνία είναι η βασίλισσας των διαφημίσεων.
      Έχοντας  γίνει το κινητό το... απαραίτητο gadget όλων ανεξαιρέτως των παιδιών και νέων, δημιουργήθηκε ένα target group το όποιο θα επωφελούς πολύ τις εταιρείες, και όσο εξελίσσονταν η τεχνολογία κάνοντας ακόμα πιο περίπλοκα και ελκυστικά τα κινητά, τόσο αυξάνονταν οι... ανάγκες των νεαρών καταναλωτών στους οποίους στόχευαν οι διαφημιστικές. Η Panafon έγινε Vodafone, η Telestet Tim, σύντομα προστέθηκε και η Cosmote, ενώ η Q και η Mo' Μad εξαγοράστηκαν από την Tim, αν και θεωρούνται αυτόνομες (τουλάχιστον από διαφημιστική άποψη). Τώρα πια το παιχνίδι θα άρχιζε για τα καλά..
      Διαφημιστικές εκστρατείες και καμπάνιες. Ευρηματικές, αναπάντεχες, πανταχού παρούσες. Οι διαφημιστές επιστρατεύουν κάθε μέσο για να διαδώσουν την εταιρεία τους και να ανταγωνιστούν την άλλη. Όσο περνά ο καιρός βλέπουμε να εξαπλώνεται περισσότερο η προώθηση των εταιρειών. Ποιος θα σκαφτόταν ότι ακόμα και στα σκαλοπάτια του μετρό θα βλέπαμε το σήμα της Vodafone; Πίσω από κάθε μεγάλη διοργάνωση κρύβεται πια μια από τις εταιρείες. Με την ανάπτυξη του Τρεντ μάρκετινγκ και της καθιέρωσης του ως επιστήμη και δημοφιλέστατου και επικερδέστατου κλάδου, οι εταιρείες κινητής είναι οι απόλυτες "κύριες" του business world. Είναι ολοφάνερο ότι ο ανταγωνισμός είναι απίστευτα μεγάλος.
Ας δούμε ένα  τελευταίο παράδειγμα ανταγωνισμού. Η κάρτα ανανέωσης χρόνου ομιλίας έφτασε τα 3 ευρώ, με τη Vodafone να το εφαρμόζει πρώτη. Αμέσως μετά η Wind απάντησε με τον ίδιο (αναγκαστικά) τρόπο. Και η Mo' Mad το ίδιο. Μένει τώρα και η Cosmote. Τους φαντάζομαι τους μαρκετίστες της Cosmote να είναι πολύ προβληματισμένοι. Ποια θα 'ναι άραγε η αντεπίθεση τους; Αναρωτιέμαι, είναι δυνατόν να πάει η κάρτα ανανέωσης στα 2 ευρώ; Μέχρι που θα φτάσει ο ανταγωνισμός; Τι είναι διατεθειμένες να κάνουν από δω και πέρα οι εταιρείες; Αυξάνονται οι ανάγκες, εξελίσσεται η τεχνολογία, βελτιώνονται οι παροχές ΑΛΛΑ αυξάνεται ο ανταγωνισμός. Επίσης ποσό μακριά μπορεί να φτάσει... η βελτίωση των παροχών; Μήπως στο τέλος φτάσουν να επικοινωνούμε με το κινητό ΕΝΤΕΛΩΣ ΜΑ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ; Γιατί αν φτάσουμε εκεί, αυτό θα είναι ένα τεράστιο πλήγμα για την παγκόσμια οικονομία αλλά και ένα τεράστιο κέρδος για τον καταναλωτή. Αλλά χωρίς οικονομία υπάρχει κέρδος; Πως θα κερδίζουν οι εταιρείες αν όλο και περισσότερο μειώνουν τις τιμές; Για να μη μιλήσω για την τεχνολογία, που τα κινητά ολοένα και μικραίνουν στο μέγεθος. Ποσό πιο μικρά θα γίνουν;
Νιώθω τον ανταγωνισμό το δικό τους να αγγίζει και μένα. Τους σκέφτομαι να κάνουν meetings και να μην ξέρουν πια τι να κάνουν για να πάνε ακόμα πιο μπροστά. Γιατί δε μπορεί, δεν υπάρχει και ένα τέλος στο όφελος; Σαν τις εκπτώσεις 50%, 70%, 80% ε δε μπορεί να γίνει 100% γιατί μετά όλα τα μαγαζιά θα αδειάσουν κυριολεκτικά. Και φοβάμαι τον ανταγωνισμό τους. Γιατί πίσω από τη χαζοχαρούμενη φάτσα του σπαστικού βλάκα της Tim, εγώ θα βλέπω μια ομάδα ανθρώπων με μίσος, εκνευρισμό, άγχος για την επομένη μέρα. Λέτε να μείνουν από δουλεία κάποια μέρα;

1 σχόλιο:

  1. Η μαρτυρία μου Γεια σε όλους. Είμαι εδώ για να καταθέσω πώς έλαβα το δάνειο μου από τον κ. Μπέντζαμιν αφού υπέβαλα αίτηση αρκετές φορές από διάφορους δανειστές δανείων που υποσχέθηκαν να βοηθήσουν, αλλά δεν μου έδωσαν ποτέ το δάνειο. Μέχρι που ένας φίλος μου με εισήγαγε στον κ. Μπεντζάιν Λι υποσχέθηκε να με βοηθήσει και μάλιστα το έκανε όπως υποσχέθηκε χωρίς καμία καθυστέρηση. Ποτέ δεν πίστευα ότι υπάρχουν ακόμα αξιόπιστοι δανειστές δανείων έως ότου συνάντησα τον κ. Benjamin Lee, ο οποίος πράγματι βοήθησε το δάνειο και άλλαξε την πεποίθησή μου. Δεν ξέρω αν χρειάζεστε με κανέναν τρόπο ένα γνήσιο και επείγον δάνειο. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε με τον κ. Benjamin μέσω του WhatsApp +1-989-394-3740 και το email του: Lfdsloans@outlook.com ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή